Never Gonna Happen

Igår åkte jag mycket kollektivtrafik. Mycket försenade turer och uteblivna spårvagnar och anslutningsbussar.. var på så galet dåligt humör när jag gång på gång kom försent på grund av Östgötatrafiken. Någon dag när jag inte är luspank ska jag köpa mig en bil och själv styra över mina tider! Typ om fyra år när jag förhoppningsvis pluggat klart, om någon vill anställa ännu en historia och religionslärare vill säga?

Min ena syster ska fara iväg till Etiopien och jag agerade shoppingsällskap till henne igår. Sen tog jag ännu ett försenat tåg och sjöng gyckel och dansade med glada faddrar och nollan i Linköping.

Eftersom jag skriver om igår får det bli en "gårdagens" istället för "dagens lista".
Gårdagens trevligaste: Den trevliga tandläkaren som ordnade en ny tid åt mig när mitt tåg var försenat!
Gårdagens läsning: "Mina Drömmars Stad" av Per Anders Fogelström.
Gårdagens låt: "In My Secret Life" med Cohen.
Gårdagens godaste: Salladen jag åt till lunch med syster Sara.
Gårdagens tråkigaste: förkylningen som ännu håller sig i.
Gårdagens roligaste: Gyckelträningen.



Var med min syster som ska till Etiopien i tre månader. Hon ville ha med sig ett rejält förråd hygienartiklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0