Prinsessor

Internationella kvinnodagen 2011.

 

När jag satt och bläddrade i en tidning tidigare idag blev jag så galet upprörd på hur tjejer ser sig själva. Dagens fråga var vad olika kvinnor tyckte var bäst med att vara kvinna. Det de olika kvinnorna svarade på frågan var att de var kul att klä upp sig, tjejer får gråta mer än killar, man får sminka sig och att de är lätt att ändra sitt utseende. Observera att detta var vad de olika kvinnorna tyckte vad BÄST med att vara kvinna.

 

Inte lustigt att samhället ser ut som den gör om det skulle vara så att kvinnor bara tänker på smink och gråter hela tiden! Själv skäms jag när jag läser sånt. Jag gillar att klä upp mig, jag använder smink nästan varje dag och det är inte allt för ovanligt att jag gråter, men inte beror det på att jag är kvinna, inte är det heller det absolut bästa med att vara kvinna! Varför kunde inte tidningens reporter välja att fråga en person som faktiskt hade något vettigt att komma med, vilket de flesta har, både män och kvinnor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0