The apocalypse is over

Detta utspelade sig en kylig men solig onsdag i slutet av februari månad, året var 2011 och datumet 23. Jag traskade med lätta steg i mot staden för att möta upp en kompis inne på Norrköping bästa (och enda) skivaffär. Jag kom dit en stund innan min kompis, så jag småpratade i vanlig ordning lite med han som jobbar där (det är bara två stycken som jobbar i affären, båda män, en med polisonger och den andra har hästsvans). Efter ett tag sa jag att jag skulle köpa The Arks samlingsalbum som släpptes idag. Till min stora förvåning fick jag till svar att dom inte hade fått in den! Tänka sig att min favoritaffär, som alltid har de skivor jag vill ha, inte hade Arks album samma dag som det släpptes! Jag ringde upp min kompis och i panik så upptäckte vi att skivan fanns inne på Åhléns. Vi fick minsann svälja våran stolthet och köpa skivan inne på Åhléns istället för Vaxkupan. Men man måste förstå hur viktigt det är att köpa skivan på releasedatumet!

 

Hur som haver så står nu min nyinköpta skiva tillsammans med alla de andra Arkskivorna i min skivsamling. Den soliga dagen i slutet av februari var den sista gången jag fick längta efter att mitt band skulle släppa en ny skiva eller låt. Sista gången jag fick spela upp en låt med det magiska bandet och tänka att detta är fösta gången jag hör låten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0