Dom Stora Äter Dom Små

Ikväll skulle jag ha gått på kravall, men biljetterna tog slut och egentligen är det nog bäst att jag inte går. Men imorgon måste jag banne mig vara frisk, då ska jag nämligen möta skräcken i vitögat (tandläkaren).

 

Nu ringde precis min chef och frågade om jag kunde jobba i veckan.. men eftersom jag har fullt upp med nollning och min nya kurs så kunde jag bara tacka ja till ett pass. På torsdag ska jag få återse mina pensionärer. Känns riktigt bra att jag kommer få åtminstone någon tusenlapp extra i månaden i fortsättningen. Det kanske kan täcka mitt missbruk av riskakor?

 

 

Nu har jag gjort iordning min kalender för det kommande läsåret. De senaste fyra-fem åren har jag gjort så att jag själv gör om framsidan, så att jag ska bli mer motiverad att faktiskt använda den. Jag tycker mig se ett mönster i att jag varje år gör de mer och mer diskreta. De första åren var det kollage, förra året var den randig i regnbågens alla färger och med muminbokmärken på. I år blev den ljusrosa med prickar. Nästa år kanske jag rentutav kör på enfärgat?


Kommentarer
Postat av: Eka!

Håller Micaela på att nyanseras? Bli mer "vanlig", precis som alla andra? Inte okej (;

2011-08-30 @ 15:28:36
URL: http://justinodiaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0