Temavecka

Under veckan har det varit temavecka på skolan. Temat har varit idrott. Eleverna har tyckte det det varit roligt och det har jag också tyckt.
Varje eftermiddag har eleverna fått prova på olika sporter. Självklart har några lärare alltid varit med varje grupp.

Ännu en gång har jag konstaterat att det där med sport inte är min grej.
Jag bryr mig helt enkelt inte om jag vinner eller förlorar, jag är bollrädd och har inget tålamod för långa matcher. Jag är helt enkelt inte den man vill ha i sitt lag.
Igår förlorade jag tennismatch efter tennismatch mot 12-åringarna. Bowlingen gick inte heller något vidare, och den dagen jag var med på kickboxning, den dagen utnyttjade jag alla lärares rätt att få sitta och titta på!

Imorgon är idrottsveckans sista dag, då ska vi bl.a. prova på sporter som eleverna kommit på helt själv. Jag får väl hålla tummarna och hoppas att jag överlever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0