Sista dagen som tonåring

Detta är min sista dag som tonåring. Imorgon är dagen då jag blir 20 år.
Jag funderade lite på när den där spänningen över att fylla år försvann. När jag var liten kunde jag räkna ner flera veckor innan. Önskelistan var tre mil lång och förväntningarna skyhöga!
Natten innan kunde man inte somna, man låg bara där och tänkte att imorgon var det min dag. Då skulle allt handla om mig, presenter, kalas och man fick själv välja vad hela familjen skulle äta för mat.

Men samtidiga hade jag varje år någon sorglig känsla. Tanken ”Det här är sista dagen i mitt liv jag är sex år”, kändes skrämmande. Om man dessutom inte fick den presenten som man hade önskat sig mest så blev man helt förkrossad. Jag minns ett år när jag önskade mig en freestyle, men fick ingen.
Hela dagen var förstörd och allt kändes så orättvist.

Men med åren försvann den där spänningen, också besattheten av presenter. Nu ska jag sova så att jag orkar med jobbet imorgon. God natt!


Kommentarer
Postat av: sonja

Grattis Micaela!:)

2010-05-04 @ 19:04:58
URL: http://sonjawernmarker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0