Mycket kan hända när man kör bil en lördagsnatt

Igår natt när jag skjutsade hem Hannes och Kristin, blev jag stoppad av polisen för första gången. Mina passagerare hade sett polisen någon minut tidigare och vi körde mycket lugnt och säkert de tillåtna 30 kilometerna i timmen. Trotts att jag visste att jag inte hade gjort något fel så växte nervositeten i min mage när polisbilen bakom blinkade in mig.
Polisen som gick ut och fram till min bil var väldigt trevlig och ville bara kolla mitt körkort och granska oss lite diskret. Sen var det hela över och vi fick köra vidare de 100 meter som var kvar till Hannes hus.

Senare under den nattliga bilfärden hem, när jag precis hade släppt av Kristin. Då sprang det ut en gigantisk älg mitt på vägen, det var några meter fram så jag hann bromsa in lugnt och inte skrämma den. Sen stod älgen bara där på vägen och tittade på mig. Att den var så otroligt stor hade jag inte räknat med. Det var en ganska så händelserik bilfärd jag hade igår natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0