Första dagen i min månad

Förste maj är här. Siste april så satt jag och goda vänner under ett träd och grillade på engångsgrillar hela kvällen. Det var gott och mysigt. Tänk att en sån enkel sak kan vara så härlig och rolig, bara man är med människor man gillar. Att ha fina vänner är fint.

Idag var jag också med fina vänner, men med andra vänner.
Louise och My hade bestämt sig för att fira min kommande födelsedag nu på eftermiddagen. Vi åkte till en sjö och hade en blåsig picknick. Där satt vi i blåsten, omgivna av filtar och muggar med varmt te i högsta hugg.
Jag fick en väldigt fin bok i present. Tove Jansons första bok om mumintrollen! Jag gillar mumintrollen, det kanske är barnsligt, men jag har faktiskt två dagar kvar av mitt tonårsliv! Så jag har all rätt att vara barnslig och bli häpnadsväckande glad över en bok om småtroll på äventyr.


En Micaela som försöker att inte blåsa bort.


En Lilla My som försöker att inte blåsa bort.

Nu kan jag inte tillbringa mer tid vid datorn. Dagen är inte slut ännu och jag måste vidare. Hej då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0