Min första krock

Om några veckor har jag haft körkort i ett år. Idag var jag med om min första krock. Det var riktigt halt ute imorse. Fick inget grepp när jag körde upp på motorvägen. Och efter några sekunders försök till en räddning av situationen, befann jag mig helt fel.
Bilen hade kört in i betongräcket som delar de två olika körriktningarna.
Till råga med det så var bilden felvänd, alltså fick jag mötande trafik där jag stod, vilket är något man icke vill ha på en motorväg.

Men när det var lugnt att vända på vägen så körde jag försiktigt vidare.
Bilen blev inte så skaddat som man tror det ska bli av att snurra runt och köra in i en betongklump. Jag blev inte heller skadad. Rev mig på tummen. Annars gick det bra för mig.

Förhoppningsvis ska jag aldrig råka ut för en hårdare krock. Och det var ju riktigt tur att det inte var många bilar ute på vägen!


Kommentarer
Postat av: Tuss

Oj, så läskigt. Du kanske hade en änglavakt

2010-01-09 @ 09:34:03
URL: http://tussberglof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0