Två jobb, en mil, en man och tjugo kvinnor

Fick ett jobb igår och ett till idag. Ibland flyter det på bra.
Efter två veckors arbetslöshet har jag lyckats få ett sommarjobb och att bli timanställd som vikarie på frita/skola fram till sommaren.
Sommarjobbet blir detsamma som jag haft i flera år, detta blir fjärde året, men jag trivs med det och det är skönt att jobba utomhus. Det är på en kyrkogård!

Efter dagens arbetsintervju väntade jag på Hanna. Hon gick över en mil till bussen, bara för att träffa mig och ge mig en tussilago.
Vi två är som ett gamalt gift par. Hon är den som försörjer mig. Det bor en man inom henne, det bor 20 kvinnor i mig.


Jag och min vackra tussilago!


Hanna=min försörjare och florist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0