Eld och historia

Valborgsmässoafton. Snart ska jag hämta upp kusinen och sen ska vi åka till staden för att träffa fina vänner, grilla, umgås och eventuellt se en eld.

På en lektion idag så pratade jag med barnen om varför det är så viktigt att hålla koll på elden så den inte utvecklas till en brand. Dom verkade mest tycka det var coolt om deras hus skulle brinna ned. Men dom var väldigt lunga hela dagen.
Idag var det riktigt roligt att jobba.
På SO:n hade jag en genomgång om frihetstiden, vilket de verkade sådär lagom intresserade utav. Var jag en nörd som faktiskt var intresserad av historia redan på mellanstadiet?


En liten eld som jag och några kompisar kämpade med att tända i skogen för länge sen, sen insåg vi att vi inte hade någon mat att grilla. Men vi lyckades ju med elden, alltid något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0